Світовий чатбот-тренд очима розробників з Master of Code Global
Кожного року Facebook проводить наймаштабнішу конференцію F8, де розповідає про свої нововведення та бачення того, як розвиватимуться технології протягом наступних років. Цьогоріч сотні компаній та розробників зібралися у Сан-Хосе, Каліфорнія, щоб одними з перших дізнатися про новинки від найбільшої соціальної мережі. Члени команди Master of Code Global відвідали конференцію в рамках презентації свого проекту для одного з найбільших мобільних операторів T-Mobile, і поділилися враженнями від виступів амбасадорів Facebook та власними бізнес-інсайтами.
Оновлений Facebook Messenger, віртуальна та доповнена реальності, штучний інтелект, комп’ютерне розпізнавання образів та machine learning — ключові технології, які суттєво вплинуть на подальший технологічний розвиток. Тож розглянемо їх більш детально.
Messenger 2.0
На минулорічній конференції F8 Facebook представив чатботів — віртуальних співбесідників, що ведуть автоматизоване текстове спілкування із користувачами. Технологія відкрила бізнесам нові можливості для спілкування з цільовою аудиторією, її заохочення та перетворення на клієнтів. Цьогоріч віртуальні співбесідники стали ключовим елементом оновленого Messenger’а. Чатботи оснащенні аналітикою, що відстежує кількість користувачів бота, кліків, періоди найбільшої активності, відсоток блокування чатбота користувачами, найпопулярніші товари та багато іншого. Завдяки підключенню функції native payments стало можливим здійнювати, покупки не покидаючи чату.
Оксана Обойщик, проектний менеджер чатбот-команди:
“Головне повідомлення, яке транслює Facebook — кожен бізнес має бути представлений у Мессенджері, і компанія активно цьому сприяє. Аналітикою збирається інформація за широким спектром показників, що дає власникам бізнесу можливість для вивчення їх цільової аудиторії і як наслідок — можливість більш таргетовано, влучно на неї впливати. Великі компанії використовують платформу як канал маркетингових комунікацій і автоматизують функції, що виконуються людьми: від надання онлайн-консультацій до продажу товарів. Успішним кейсам використання ботів у бізнесі на конференції була присвячена окрема сесія. Розроблений нами бот для T-Mobile був представлений у тому числі, він поєднує обидві функції: консультування та продажі.”
Віртуальна реальність (Virtual reality, VR) та доповнена реальність (Augmented reality, AR)
Віртуальна реальність має великий потенціал у застосуванні, проте створення контенту є дороговартісним. Для використання технології потрібні дисплеї надвисокого розширення та потужні GPU з підключенням до потужного комп’ютера.
Наразі використання VR доступне обмеженому колу бізнесів, що можуть дозволити собі великі затрати на технічне оснащення, команду спеціалістів та, власне, створення контенту. На допомогу менш платоспроможним підприємцям приходить доповнена реальність (AR). Вона має всі шанси на поширення серед малого та середнього бізнесу, адже технологія не потребує використання окулярів — інструментом виступає режим камери телефону. Класичний приклад використання AR — Pokemon Go. Підприємства можуть застосовувати технологію задля віртуальних примірок, розвішування різноманітних табличок та ярликів на товари.
Богдан Сергієнко, СТО:
“Для розвитку ботів стали доступними інструменти штучного інтелекту (Artificial intelligence, AI). Раніше для бота було проблемою коли користувач писав довгі та складні речення, він їх не розумів. Доступними були запити у вигляді коротких фраз на зразок “help”. Тепер на допомогу чатботам приходять алгоритми AI: у процесі діалогу машини вчаться комунікувати з людьми, аналізуючи отримані запити. У майбутньому можливе виникнення нових спеціальностей: технічних і лінгвістичних, що забезпечуватимуть підготовку синонімічної бази, щоб боти розуміли різні формулювання одного запиту, та технічну реалізацію. Люди очікують все більшого розуміння і точніших відповідей від машин.”
Machine learning (ML)
Якщо ви задавалися питанням чому додаток Facebook займає біля 400 мб пам’яті смартфона, ось відповідь: Android та iOS додатки мають вбудовану функцію розпізнавання об’єктів у режимі реального часу через камеру Мессенджера.
Гліб Добжанський, VP of Engineering:
“Facebook спостерігає за тим, на які об’єкти направлено камеру та що відбувається у зовнішньому світі, щоб використовувати цю інформацію на благо подальшого розвитку машинного інтелекту. Давно ведуться розмови про те, що ми ділимось з компаніями завеликою кількістю інформації. З одного боку це переходить межу нашої приватності, та з іншого — слугує матеріалом для тренування штучного інтелекту. Прогрес без цього неможливий.”
Одним із вирішень проблеми приватності є проект Caffe 2 — фреймворк, що дає змогу експериментувати з ML. Його перевага у тому, що результати обробляються безпосередньо на мобільному пристрої користувача і відправляються на хмару у деперсоніфікованому виді. Можливо, у майбутньому для прискорення machine learning у девайсах з’являться окремі процесори, що будуть схожі на графічні карти.
Згодом ML буде на всіх мобільних пристроях, найбільші гравці у сфері технологій вже випускають власні ML-бібліотеки. На F8 компанія представила ML Kit, за допомогою якого можна реалізувати функції розпізнавання образів та обробку природньої мови (Natural Language Processing, NLP). Раніше дані для обробки відправлялись на сервер, а завдяки фреймворкам більшість прогнозувань здійснюється на самому пристрої, без затримок. Бібліотеки синхронно працюватимуть з компаньйонами: Caffe 2 від Facebook, Core ML від Apple, TensorFlow та TensorFlowLite від Google.
Також Facebook презентував три розробки, що допоможуть долучити до інтернету 4,1 мільярда людей, для яких він досі недоступний. Бездротова наземна система Terragraph забезпечить високошвидкісне підключення у густонаселених містах, MMW — у сільських регіонах. Разом із супутниковим літаючим апаратом Aquila вони суттєво знизять вартість долучення до всесвітньої мережі. У Південній Каліфорнії наразі проходять випробування технологій.
Чатбот-тренд стартував минулого року і продовжує набирати обертів. 26 червня компанії з усього світу, презентували свою експертизу на найбільшому заході індустрії — Chatbot Summit Berlin. Серед запрошених були й черкащани з Master of Code Global.
MOC Global розказали про ботів і у рідному місті. Члени команди запросили на MOC ChatBot Meetup усіх небайдужих до новітніх технологій черкащан аби поділитися набутим досвідом розробки.
Cлідкуйте за технологічними розробками команди у їх фейсбук-блозі.
Let the bot be with you!