Пандемія COVID-19: від кризи до нових можливостей
Як COVID-19 вплинув на ІТ ринок США та які можливості відкриває Україні? Про це під час онлайн-дискусії розповіли Юрій та Нік Курати – ІТ фахівці з Черкас, що останні кілька років живуть та працюють в Америці.
Ситуація з COVID-19 у США: зміна штатів і віртуальні офіси
Ще з березня 2020 року низка ІТ компаній США перейшли в режим роботи з дому. Дедлайни повернення для кожної команди – різні. Дехто планує повернутися в офіс влітку 2021-го року, дехто – аж восени.
“Деякі компанії взагалі перейшли в режим віртуального офісу. Багато хто спробував працювати віддалено і побачив переваги, про які раніше не здогадувався”, – говорить засновник компанії “New Normal” Юрій Курат.
За словами Product Manager компанії “Coinbase” Ніка Курата, для декого пандемія стала приводом змінити місце проживання. Відтепер не потрібно йти в офіс, а отже й витрачати купу грошей на оренду житла у штаті, в якому працюєш.
“Ще одна характеристика пандемії – виїзд із Кремнієвої долини. У Сан-Франциско дуже дороге житло. Оскільки працювати в офісі тепер необов’язково, можна переїхати, наприклад, у Флориду, платити значно менше і з тим самим успіхом робити свою роботу. Дехто переїжджає у штати, де взагалі немає податку на дохід. Для прикладу, у Каліфорнії він може складати до 12-13%. Тож у тебе має бути дуже вагома причина, щоб жити в Каліфорнії”, – говорить Нік Курат.
Чи змінилася винагорода?
Для когось пандемія стала приводом для оптимізації штату працівників. Для інших – зростання і пошуку нових людей у команду. Найбільше постраждали сфери, пов’язані з туризмом: Uber, Airbnb тощо. Натомість нові можливості для розвитку отримали компанії, що працюють у сфері охорони здоров’я.
За словами Ніка Курата, у північній Каліфорнії винагорода для ІТ спеціалістів, попри пандемію, не змінилася. Водночас вимоги до кандидатів зросли. Це пов’язано зі зростанням конкуренції на ринку.
Віддалена робота: плюси та мінуси
Головний плюс роботи поза офісом – економія часу на добирання на роботу, говорить PM компанії “Coinbase” Нік Курат. Раніше він витрачав три години на день, аби дістатися до офісу та повернутися додому. Тепер же через пандемію більшість часу працює вдома. Натомість на офіс їздить лише на важливі зустрічі та брейншторми.
Та є і мінуси такої роботи, зокрема, через специфіку онлайн-зустрічей. Один із таких називає Юрій Курат:
“В онлайн дзвінках бракує “атмосфери в кімнаті”. Програмне забезпечення підкреслює усе, що ти кажеш на зустрічі. Ти думаєш: краще нічого зайвого не казатиму, щоб не перебивати спікера. Так втрачаються репліки, які можуть бути корисними. Інколи, аби знайти рішення проблеми клієнта, потрібен брейншторм, зібратися за кавою і продумати усі можливості. Стратегії не з’являються із вакууму, вони з’являються з того, що ми просто сидимо, говоримо, – говорить Юрій Курат.
Нова можливість для України і погана новина про це
За гібридними моделями – майбутнє. Світові компанії все частіше шукатимуть спеціалістів на remote роботу.
– Ринок розширюється. Компанії усе більше будуть розглядати remote роботу, і Україна підходить для цього. Але є і погана новина – українці не єдині, кого пускатимуть на цей ринок. Для Штатів зручніше працювати з людьми із США, де нормальна судова система, де люди у схожому часовому поясі, говорять вільно англійською, не так уже й багато грошей беруть. Наприклад, є країни Латинської Америки, які теж виходять на аутсорс, – говорить Нік Курат.
На його переконання, Україні варто виходити на нові ринки у Європі, куди можна долетіти за 2-3 години та з якими не така суттєва різниця в часових поясах.
Його підтримує і засновник компанії “New Normal” Юрій Курат. На його переконання, Україні варто відходити від бренду про те, що тут “дешева робоча сила”, і переходити до більш вагомого – країни, де замовнику допоможуть знайти рішення його проблеми.
Юрій та Нік Курати радять українським спеціалістам вчитися працювати в умовах пандемії, опановуючи нові навички.
– Українським спеціалістам потрібно розібратися в індустрії, з якою вони працюють. Нам потрібно довести собі і Заходу, що ми можемо знайти технологічні рішення для їхніх проблем, а не просто виконувати завдання зі специфікації. Тільки це підніме нас на новий рівень бізнесу і конкурентоспроможності, – переконаний засновник компанії “New Normal” Юрій Курат.