Черкащина тепер в смартфоні: в області розробили додаток для туристів

Дата:

Із вересня мандрувати Черкащиною стало простіше. Завдяки спільній праці ІТ-компанії “Everlabs” та департаменту регіонального розвитку Черкаської ОДА для туристів та відкривачів свого краю з’явився додаток “Подорожуй Черкащиною”. Він сконцентрував у собі понад сотню місць, де можна не лише відпочити, а й пізнати історію області. 

Мінімум бюрократії – максимум результату та творчості 

Ідея створення “довідника” Черкащиною в телефоні з’явилася ще в 2016 році. Спочатку додаток було створено лише по місту Черкаси, потім до нього додали об’єкти всієї області. Однак застосунок не мав перекладу та був доступним лише для платформи Android. Натомість у 2020-ому його вдосконалили, додавши ще більше об’єктів, переклад на англійську та адаптувавши під ІОS.

ІТ-команді розробляти застосунок такого типу довелося не вперше, тож це мінімізувало технічні складнощі. Загалом за плечима в “Everlabs” десятки додатків, пов’язаних із геолокацією та мапами.

– Ми раніше вже робили додатки, пов’язані із туризмом, для наших клієнтів. Наприклад, ще в 2013 році зробили планувальник подорожей по містах Ever.Travel. Маючи таку експертизу та трошки вільного часу між комерційними проєктами ми безкоштовно розробили спочатку першу версію, потім її доробляли й нарешті восени 2020-го реалізували останню і повністю перероблену версію відповідно до нового брендингу області. Вийшло класно, – розповідає CEO компанії “Everlabs” Олег Пасько

Водночас основною складністю в розробці застосунку стало налагодження синхронізації робочого часу всіх учасників команди. Адже кожен із них, окрім “Подорожуй Черкащиною”, був задіяний на комерційних проєктах компанії. 

– Найбільше часу зайняло очікування, щоб усі учасники команди, які потрібні на тих чи тих завданнях, були доступними, – зазначає РМ компанії Ірина Клочко. – До того ж команда активно пропонувала покращення у функціоналі, які ми обговорювали і ухвалювали рішення: втілювати чи, можливо, додати їх згодом. Тому внаслідок доступності лише одного із розробників періодично виявилося, що нова функція реалізована тільки на одній із платформ (iOS чи Android), a інша має “наздоганяти”.

Лише над останньою версією додатку працювало восьмеро членів “Everlabs”: Ірина Кличко, Богдан Семенюк, Тарас Забочень, Оксана Зозуля, Руслан Олійник, Максим Гостроушко, Вікторія Приходько та Олег Пасько. Крім цього, значну частину роботи, серед якої збір інформації про об’єкти, їхня візуалізація та створення бренду області, що ліг в основу дизайну застосунку, виконували представники ОДА. 

Для “Everlabs” проєкт став некомерційним. Попри насторожливість імовірною бюрократією під час створення додатку, коли задля його реалізації варто пройти крізь “вогонь, воду та мідні труби” черг, паперів та підписів, реалізація видалася плідною та творчою. 

– Додаток розроблявся на безоплатній основі, тому тут був взаємний творчий процес. Довго, із нашого боку – не дуже ефективно, але у задоволення, – каже Олег Пасько. – Тому і співпрацею ми задоволені. Майже впевнений, представники органу влади також були задоволені.

Дізнаватися про Черкащину офлайн? Легко! 

На сьогодні застосунок “Подорожуй Черкащиною” доступний на платформах iOS та Android. Знайти його в магазинах PlayMarket також можна за фразою ”Visit Cherkasy Region”.

Відкривши додаток, перед користувачем розгортається карта Черкащини з позначками об’єктів, які можна відвідати. Усе виконано в стилі бренду області. Однак деякі символи довелося адаптувати відповідно до технічних можливостей. 

– На відміну від поліграфії чи веб-дизайну, розробка застосунків має низку технічних обмежень. Ми прагнули розробити додаток максимально нативним, при цьому зберегти “родзинку” брендингу: автентичну графіку, пластику ліній, кольорову гаму та характерні шрифти, – говорить дизайнерка “Everlabs” Оксана Зозуля.

Карта із символами об’єктів у “Подорожуй Черкащиною”

Символи об’єктів, розроблені для бренду Черкащини

 

Основні кольори застосунку – червоний та синій – також відповідають бренду області. Як зазначають його творці, такий вибір базувався на кольористиці, зафіксованій у місцевих пейзажах, Трипільських предметах та вбранні козаків. 

Орієнтири для обрання кольорів бренду області

 

Водночас айдентику Черкащини розробники застосунку поєднали із власним баченням. Це зумовило створення продукту, який є зручним та зрозумілим користувачам. 

– За основу дизайну ми взяли оновлену версію бренду області та поєднали її з нашим баченням. Таким чином нашій дизайнерці вдалося втілити стиль області з функціоналом додатку, – розповідає СЕО компанії Олег Пасько

Дизайнерка Оксана Зозуля додає, що основна ціль при розробці інтерфейсу – зробити “Подорожуй Черкащиною” простим та інтуїтивно зрозумілим. 

– Завжди є спокуса перевантажити продукт функціями. Як показує практика, це тільки ускладнює користування, – зазначає дизайнерка. – Коли команда постійно перебуває в контексті проєкту, може скластись відчуття, що весь функціонал очевидний. Та для користувача, який вперше відкрив додаток, це далеко не так. Тому ми проводили тестування серед наших знайомих різного віку, сфери зайнятості та інтересів.

Загалом у “Подорожуй Черкащиною” міститься інформація про понад сто об’єктів області. Мобільний додаток об’єднує десять категорій: активний відпочинок, варто побачити, парк/сквер, собор/храм, санаторій/СПА, музей, сільська садиба, заміський комплекс, де зупинитись та де поїсти. Залежно від своїх уподобань об’єкти для відображення можна фільтрувати. Кожен із них має своє фото, опис, адресу розташування та контакти. 

Збором інформації про об’єкти, світлинами та наповненням додатку займався департамент регіонального розвитку Черкаської ОДА. Розробники ж задля налагодження цього процесу створили для них адмінпанель, що відразу адаптувала внесену інформацію під мобільний застосунок. 

За словами начальника управління економічного розвитку  Департаменту регіонального розвитку Дмитра Пивака, над наповненням додатку контентом працювало двоє осіб. Ще одна людина займалася його перекладом на англійську.

– Світлини нам надав черкаський фотограф Сергій Криниця. Також їх узято з проєкту експедиції “Знайдено в Україні”. І безпосередньо фото об’єктів, наприклад, зелених садиб, брали з їхніх ресурсів, сайтів, – зазначає Дмитро Пивак. – Інформацію брали від районів. Звичайно, дивилися на більш “топові” місця. Наповнення тривало близько трьох місяців. Потім це передали ІТ-фірмі. 

Одна з головних особливостей додатку – можливість працювати офлайн, що є цінною для мандрівників. Водночас застосунок займає небагато пам’яті на пристрої. 

– Додаток займає в десятки разів менше пам’яті, ніж додаток фейсбуку. Він написаний на рідній для кожної операційної системи технології: Swift та Kotlin для iOS та Android відповідно. Наприклад, на iOS зараз сам додаток займає 15 MB та контент з фото – ще 20 MB, – пояснює Олег Пасько

Також “Подорожуй Черкащиною” дає змогу відкрити локацію об’єкта в стандартному застосунку з картами – Google maps, Apple maps. Завдяки цьому турист може побудувати собі маршрут між об’єктами, які планує відвідати. 

 

Вдосконалення контенту не зупиняється на запуску додатку

Після релізу “Подорожуй Черкащиною” багато черкащан почали реагувати на додаток та надсилати свої пропозиції щодо об’єктів, які можна додати. Аби пропозиції не залишилися непочутими, в застосунку створена функція зворотного зв’язку – посилання, за яким можна перейти та залишити свій відгук чи рекомендацію. 

Творці додатку опрацьовують надіслані відгуки та додають необхідні місця, після чого вони автоматично з’являються в “Подорожуй Черкащиною”. 

 

Завантажити додаток можна тут:

Теги